VEELGESTELDE VRAGEN

Wij begrijpen dat u, als direct omwonenden of inwoner van Harderwijk of omgeving, graag wilt weten wat de nieuwe woonvoorziening voor impact heeft op u. Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen over woonvoorziening De Goede Reede in Harderwijk. Staat er iets niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij gaan graag het dialoog met u aan.

ALGEMEEN

Bij wie kan ik terecht met vragen of opmerkingen?

WeLiving realiseert woon- en leefruimte voor kwetsbare doelgroepen. Dit project in Harderwijk is één van de projecten van WeLiving. Voor vragen en/of opmerkingen over dit project kunt u contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.

Ik heb een klacht. Bij wie kan ik terecht?

Wij gaan graag het dialoog aan met alle betrokken partijen. Heeft u een klacht? Dan kunt u contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.

DE THUISVESTING

Waar kan ik informatie terugvinden over het project dat bij mij in de buurt gerealiseerd wordt?

Op de website van WeLiving vindt u alle projecten terug. Hier leest u alles wat u wilt weten, en meer. Ook kunt u zichzelf hier inschrijven voor de nieuwsbrief of een (online) bijeenkomst.

Waarom deze locatie en hoe past dit in het bestemmingsplan?

De woonvoorziening komt bij de kruising van de Groene Zoomweg en de N303 (Putterweg / Harderwijkerweg) en wordt ontsloten via de Goede Reede. Daardoor is de locatie erg goed te bereiken. Op dit moment is dit nog braakliggend terrein.

Hoeveel woonruimtes zitten er in de woonvoorziening? / Hoe is de woonvoorziening ingedeeld?

In totaal kan De Goede Reede 150 mensen thuisvesten. Voor het grootste gedeelte bestaat het gebouw uit woon- en slaapkamers met een oppervlakte van circa 27 m2. Dit zijn voornamelijk zelfstandige wooneenheden voor voor 1 of 2 personen en beschikken over eigen sanitair. Daarnaast zijn er eenpersoons slaapkamers aanwezig met een oppervlakte van 12m2. Deze slaapkamers maken gebruik van de gemeenschappelijke sanitaire ruimtes. Het gebouw bevat in totaal 15 woonkamers waar de inwoners buiten de eigen woonruimtes kunnen verblijven.

Daarnaast zijn er - verspreid over de verdiepingen - grotere gezamenlijke ruimtes aanwezig. Zoals een fitnessruimte, een gezamenlijke eetzaal en een grote gezamenlijke verblijfsruimte. Op elke verdieping is er een wasruimte aanwezig.

Op het binnenterrein worden een verblijfsgebied en parkeermogelijkheden gerealiseerd. Er is hier ontspanning mogelijk in de vorm van voetbal, basketbal, buiten fitness, yoga of tafeltennis. Hier is ook een rookruimte.

Voor wie is de woonvoorziening bedoeld?

In De Goede Reede komen arbeidsmigranten te wonen. De woonvoorziening is bedoeld voor arbeidsmigranten die tijdelijk (maximaal 1 jaar) een thuis nodig hebben. Zij krijgen een thuis en gaan hier werken.

Hoe gaat WeLiving om met de extra verkeersdruk?

In de binnenruimte, aan de zuidzijde van de woonvoorziening worden er parkeerplekken gerealiseerd. Er worden in totaal 79 parkeerplekken gerealiseerd, waarvan 51 in een verdiepte parkeerkelder. Bewoners en bezoekers gaan daar parkeren. De 28 parkeerplekken op de binnenruimte worden omringd lage, groenblijvende hagen zodat de geparkeerde voertuigen en de binnenruimte zoveel mogelijk uit het zicht wordt onttrokken. Door de hagen behoudt de omgeving ook haar groene karakter.

Kan ik meedenken of mijn input leveren aan dit project?

Ja, dat kan. Wij gaan graag het dialoog aan met alle betrokken partijen. U kunt zich inschrijven voor de digitale nieuwsbrief of voor een (online) bijeenkomst.

Wilt u direct contact over dit project? Dat kunt u contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.

DE BEWONERS

Wie zijn de toekomstig bewoners van dit project?

Op De Goede Reede in Harderwijk komen 150 arbeidsmigranten te wonen. Het is een duurzame woonvoorziening bedoelt voor short stay (maximaal 1 jaar).

Wat zijn de regels / voorschriften waaraan voldaan moet worden?

Op locatie zijn er duidelijke afspraken en huisregels.

Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen over de bewoners?

Wilt u direct contact? Dat kunt u contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.

Wat doet WeLiving om overlast in de buurt te voorkomen?

Er zijn veel faciliteiten in de woonvoorziening die ervoor zorgen dat bewoners zich in hun vrije tijd kunnen vermaken. Daarbij houden alle bewoners zich in en rondom de woonvoorziening aan gepaste gedragsregels. Voor hen gelden dezelfde wetten en regels als voor de andere inwoners van Harderwijk.

  • Onderhoud op de locatie

  • afspraken en regels op de locatie

HET GEBOUW

Welke voorzieningen worden geboden in het gebouw?

De woonvoorziening bestaat voor het grootste deel uit zelfstandige wooneenheden voor 1 of 2 personen. Daarnaast zijn er eenpersoons slaapkamers aanwezig. De mensen die in de laatstgenoemde slaapkamers wonen maken gebruik van de gemeenschappelijke sanitaire ruimtes. Daarbij bevat gebouw bevat in totaal 15 woonkamers waar de inwoners buiten de eigen woonruimte kunnen verblijven.

Er zijn - verspreid over de verdiepingen - grotere gezamenlijke ruimtes aanwezig. Zoals een fitnessruimte, een gezamenlijke eetzaal en een grote gezamenlijke verblijfsruimte. Op elke verdieping is er een wasruimte aanwezig.

Op het binnenterrein worden een verblijfsgebied en parkeermogelijkheden gerealiseerd. Er is hier ontspanning mogelijk in de vorm van voetbal, basketbal, buiten fitness, yoga of tafeltennis. Hier is tevens een rookruimte.

Op welke wijze zal het gebouw worden onderhouden?

WeLiving houdt toezicht op de staat van het gebouw. Vanzelfsprekend zorgen we dat het schoon en leefbaar blijft in en rondom de woonvoorziening. Er is een meldpunt voor schade en de bewoners kunnen noodzakelijke reparaties melden. Eigenlijk werkt het hetzelfde als een huurhuis voor ieder ander, alleen is dit een voorziening van grotere schaal.

Bij wie kan ik terecht voor vragen en opmerkingen over het onderhoud?

Mocht u als omwonenden schade zien of opmerken dat er ergens onderhoud noodzakelijk is, dan horen wij dat natuurlijk graag. U kunt dan contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.

Welke stappen moet ik ondernemen als ik een klacht heb?

Bij klachten kunt u contact opnemen met WeLiving +31 88 433 45 67 of harderwijk@weliving.nl.